Nuffnang


widgets

Tuesday 17 June 2014

Chickenpox aka Campak aka Varicella

Assalamualaikum.

Last entry haritu saya cerita pasal Sarah demam. 
Rupanya die demam tu sebab nak kene chickenpox.
Tapi mak mertua saya kata die kene campak keladi, so takla teruk sangat sampai gelembung berair.
Cuma baby jadi tak selesa dan gatal mengenyam la. 

Malam-malam mesti dia terjaga sebab gatal, pastu mula la menjerit sambil menggaru. 
Baby 8 bulan apela tau sangat, bila pegang tangan tak bagi menggaru pun lepastu die garu semula. Kesian dia.

Banyak juga petua orang dah bagi, bagi minum air kelapa la, ada yang suruh lapikkan daun semambu bawah tempat tidurla... 
Saya cuba jugak bagi Sarah minum air kelapa tapi die kepitkan bibir dia tanda tak nak minum la tue. So saya cuma pakaikan Calamine Lotion je kat dia. 
Bila pakai tu dia rasa selesa sikit dan takdela nak menggaru sangat. 

Harini nampaknya makin susut bintik2 merah di badan. 
Sarah pun dah makin aktif. 
Harapnya cepat lah sembuh.
Hubby pun dah abis cuti, esok terpaksalah mummy jaga Sarah sorang2.
Huhu~

Tata Titi Tutu
(^_~)

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete