Nuffnang


widgets

Monday 14 April 2014

Sarah Mengemas Rumah Part #1

Assalamualaikum.

Kali ni saya nak cerita sedikit tentang anak dara saya yang sangat rajin tolong mummy 'mengemas'. Keadaan rumah memang sepatutnya kemas dan bersih sebab baby usia 6+ bulan macam Sarah ni dah pandai 'mengemop' lantai sendiri. Tapi disebabkan 'kerajinan' Sarah ni sampai tak terkemas rumah jadinya.

Sarah ni jenis manja, tak boleh berenggang langsung dari saya. Lagi satu, die ni  langsung tak nak kat orang lain. Mungkin sebab mummy jela yang ada 24 jam dengan dia. Mungkin juga ni lah reward Sarah untuk mummy sebab sanggup korbankan kerjaya demi dia. 

Sekarang ni Sarah cukup marah bila kita treat die macam newborn baby. Die tak mahu baring dah. Meniarap dan mengensot dah expert cuma ikut mood la die nak meniarap ke tak. Merangkak tak pandai lagi, tapi ni dah keje nak berdiri je.

Ni kalau nenek nampak, die mesti marah mummy die ingat mummy tak bagi awak makan. 
Padahal awak tu yang semua bende nak dimasuk ke mulut.

Dah penat berdiri, die dulu pulak. 
Main cak-cak di sebalik langsir ye Sarah?

Kepenatan nampaknye anak dara ni, terduduk terus. 
Hidung takmau kembangkan sangat la Sarah. Tak lawa.....

Finally, budak baik tidur selepas puas explore langsir.
Tido lama sikit ye sayang, mummy nak berblog kejap.

Saya nak kongsikan jugak teletah Laila Umairah (anak kawan baik saya Ecah). Boleh dikatakan setiap hari kami 'berwhatsapp' dan selalunya topik paling hot adalah ragam anak-anak. Kebetulan Laila sebaya Sarah, cuma bezanya Laila tua sebulan. Saya dah anggap Laila macam anak saya sendiri jadi untuk setiap perkembangan dia, saya turut akan rasa gembira.

Puas mama awak cari rupanya Laila main di sebalik gantungan baju.
Sekejap tadi kat dapur, sekejap dah dalam bilik. 
Laju betul awak bawak kereta ye Laila, kene saman nanti.

Laila bawak lari baju, maklumla dapat hadiah baju baru.
Diusungnye 'mengemop' lantai kesana kemari baju baru tu.

Berjaya jugak saya menaip satu entry ringan untuk hari ini.
Dalam usia macam Sarah sekarang, baby memang akan aktif bermain sebab otaknya sedang meneroka segala benda baru dalam hidupnya.
Walaupun kadang-kadang agak menguji kesabaran, tapi saya tak mahu terlepas waktu berharga ni. Masa berlalu dengan pantas dan pasti suatu masa nanti kita akan merindui waktu sebegini.

Sarah dah bangun.
Jumpa lagi, love ya muchos (*_~)

No comments:

Post a Comment